W czasie praktyk w TurboTłumaczeniach miałem okazję przygotować prosty mailing na podstawie pliku PSD. Moim zadaniem było sprawienie aby wyświetlał się on poprawnie we wszystkich klientach poczty na różnych urządzeniach. Największą nacisk położyłem na widoczność hasła reklamowego i pomarańczowego przycisku – Call To Action. Ważne było aby nawet przed zaakceptowaniem wyświetlania obrazków czytelnik wiedział ofertę.

Jakiś czas temu miałem przyjemność uczestniczyć w TechCampie #11 gdzie Piotr Suszalski z FreshMail wygłaszał prelekcję pod tajemniczym tytułem „Szablony, tabelki i łatwe pieniądze„. Niestety wbrew tytułowi na temat łatwych pieniędzy nic się nie dowiedziałem, ale Piotr opowiedział o najważniejszych elementach kodowania szablonów maili: o umieszczaniu styli CSS inline’owo, o optymalnej szerokości maila do 640px, o testowaniu maili w wielu klientach poczty i przeglądarkach.

Bardzo pomógł mi również Raport CSS wydany przez FreshMail, wykazujący poprawne wyświetlanie atrybutów CSS w różnych serwisach pocztowych.

Mailing dla TurboTłumaczenia.pl – efekt mojej pracy.

Następnym razem na pewno skorzystam z pomocy responsywnego frameworku maili – INK od zurb.com. Myślę, że może bardzo ułatwić i przyspieszyć pracę.